Marque & Modèle
Citroën
Année de fabrication
1962
Carburant
Essence
Transmission
Boîte manuelle
Description
Deze eerste neus Citroen ID19 is uniek.
Ze is op 18 juli 1962 geleverd aan de eerste Parijse eigenaar met kenteken 9831MP75. 10 jaar later werd deze ingeruild en verkocht aan een stadsgenoot uit een ander stadsdeel. Toen werd het kenteken 3847BL93.
De auto werd gereden tot 1981 gezien de sticker op de voorruit en was inmiddels eigendom van een verzamelaar in de Dordogne.
De km stand was 78.592 en aannemelijk origineel.
Daar heeft de ID ruim 40 jaar droog gestald gestaan tussen een aantal andere auto’s.
In 2021 is deze schoonheid ontdekt en naar Nederland getransporteerd. (Foto’s aanwezig)
Ze was absoluut roestvrij en voorzien van een uitmuntend chassis. Verder natuurlijk de aluminium bumpers, kunsstof achterruit, wit gewikkelde grote stuurwiel en leuke opties zoals bumperrosetten, radio, mechanische startbeveiliging en extra koplampen.
In Nederland is de auto wakker gekust en professioneel gespoten in de originele kleur gris anthracite. Onder de hoezen kwam de originele blauwe Helanca bekleding tevoorschijn.
Na het verkrijgen van een Nederlands kenteken is er nog veel technisch gedaan aan de auto, 123 ontsteking, nieuwe carburateur, remmen revisie, uitlaat, Michelin banden, brandstofpomp, waterpomp, veerbollen, tank etc etc.
Er staat nu een prachtig strakke, ongerestaureerde, ongelaste en betrouwbaar rijdende auto. Natuurlijk hangt er een druppeltje olie onder aan de motor maar ze is inmiddels 63 jaar oud en dan mag dat.
Alle originele sleutels gewoon aanwezig.
Het hydraulische systeem is prima en voorzien van Dot3 remolie. Verder probleemloos.
Stuurbekrachtiging is afwezig, vandaar het mooie grote stuur.
Ze is op 18 juli 1962 geleverd aan de eerste Parijse eigenaar met kenteken 9831MP75. 10 jaar later werd deze ingeruild en verkocht aan een stadsgenoot uit een ander stadsdeel. Toen werd het kenteken 3847BL93.
De auto werd gereden tot 1981 gezien de sticker op de voorruit en was inmiddels eigendom van een verzamelaar in de Dordogne.
De km stand was 78.592 en aannemelijk origineel.
Daar heeft de ID ruim 40 jaar droog gestald gestaan tussen een aantal andere auto’s.
In 2021 is deze schoonheid ontdekt en naar Nederland getransporteerd. (Foto’s aanwezig)
Ze was absoluut roestvrij en voorzien van een uitmuntend chassis. Verder natuurlijk de aluminium bumpers, kunsstof achterruit, wit gewikkelde grote stuurwiel en leuke opties zoals bumperrosetten, radio, mechanische startbeveiliging en extra koplampen.
In Nederland is de auto wakker gekust en professioneel gespoten in de originele kleur gris anthracite. Onder de hoezen kwam de originele blauwe Helanca bekleding tevoorschijn.
Na het verkrijgen van een Nederlands kenteken is er nog veel technisch gedaan aan de auto, 123 ontsteking, nieuwe carburateur, remmen revisie, uitlaat, Michelin banden, brandstofpomp, waterpomp, veerbollen, tank etc etc.
Er staat nu een prachtig strakke, ongerestaureerde, ongelaste en betrouwbaar rijdende auto. Natuurlijk hangt er een druppeltje olie onder aan de motor maar ze is inmiddels 63 jaar oud en dan mag dat.
Alle originele sleutels gewoon aanwezig.
Het hydraulische systeem is prima en voorzien van Dot3 remolie. Verder probleemloos.
Stuurbekrachtiging is afwezig, vandaar het mooie grote stuur.
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
Baarle-Hertog
vu 515x
sauvegardé 12x
Depuis 6 déc. '25
Numéro de l'annonce: m2342281165
Mots-clés populaires
Oldtimers & Ancêtrescitroen hycitroen ami 6citroen traction 11citroen ami 8citroen ds oldtimercitroen visacitroen acadianeancetre citroencitroen dsancetresancêtres et oldtimerscitroen idcitroen oldtimerkarcher dans Nettoyeurs haute pressionautoradio polo dans Autoradiospeugeot 306 dans Peugeotducati 848 dans Motos | Ducaticoncentrateur oxygene portable dans Matériel Infirmierq50 dans Infinitilecteur glycemie dans Matériel Infirmieractions anciennes dans Collections Autreauping 140 x 200 dans Chambre à coucher | Litsgranieten boordstenen dans Traverses & Bordures