United Aircraft Corporation 1971

€ 3,95
Enlèvement ou Envoi
160depuis 15 mai. '24, 12:52
Partager via
ou

Caractéristiques

TypeObligation ou Prêt
Période1970 à nos jours

Description

Obligatie voor 5000 USD (cancelled)
Staat: Zeer Fraai of Very Fine

De United Aircraft Corporation was een Amerikaanse vliegtuigfabrikant die in 1934 werd opgericht bij het uiteenvallen van United Aircraft and Transport Corporation.
In 1975 werd het bedrijf de United Technologies Corporation.
United Aircraft werd een onderdeel van de Dow Jones Industrial Average op 4 maart 1939, toen United Aircraft en AT&T werden toegevoegd ter vervanging van Nash Motors en International Business Machines.
United Aircraft, later bekend als United Technologies, is sinds die tijd een onderdeel van de Dow Jones Industrial Average.

Gedurende WO2 stond United Aircraft op de zesde plaats van Amerikaanse bedrijven betreft de waarde van productiecontracten in oorlogstijd.
Aan het einde van de oorlog waren straalmotoren en helikopters beide grote nieuwe dingen waarvan veel bedrijven hoopten te groeien.
United Aircraft betrad beide industrieën, respectievelijk via Pratt & Whitney en Sikorsky.
Het jet-team, geleid door Leonard S. Hobbs, ontwikkelde met succes de Pratt & Whitney J57, die, als de krachtigste straalmotor op de markt sinds enkele jaren, Pratt & Whitney winstgevend maakte op het gebied van jetstralen.

De jaren zestig brachten nieuwe uitdagingen met zich mee, van complexere technologie en grotere, duurdere vliegtuigen tot meer volwassen markten met sterkere concurrentie van GE, Rolls Royce en SNECMA.
De wedstrijden voor het vliegtuig dat de Lockheed C-5 Galaxy en de Boeing 747 zou worden, waren enkele van de financieel riskantere afleveringen.
Pratt & Whitney bouwde uiteindelijk de motoren voor de 747 en produceerde de Pratt & Whitney JT9D, maar het programma was rotsachtig.
Jarenlang worstelden Boeing en Pratt & Whitney met een vliegtuig dat te zwaar en te zwak was. Uiteindelijk, na veel doorontwikkelingswerk, verloste de 747 zichzelf.
Aan de militaire kant van het bedrijf leidde het gezamenlijke inkoopprogramma TFX tot de General Dynamics F-111 Aardvark, aangedreven door de Pratt & Whitney TF30.

In de jaren zeventig ontdekten de fabrikanten van straalmotoren dat hun producten voor de commerciële markt in grotere mate waren gecommercialiseerd dan in voorgaande decennia. Met het achterlaten van een traditie van het koppelen van casco's aan bepaalde motoren, begonnen de casco-bouwers meerdere merken motoren aan te bieden.

In 1974 verliet Harry Gray Litton Industries om de CEO van United Aircraft te worden.
P.S. Dit certificaat is uit 1974 en draagt de facsimile signatuur van Harry Gray.
Hij volgde een strategie van groei en diversificatie en veranderde de naam van het moederbedrijf in United Technologies Corporation (UTC) in 1975 om de intentie te weerspiegelen om te diversifiëren naar tal van hightech-velden buiten de lucht- en ruimtevaart

Prachtig vignet van een Griekse vrouwenfiguur (mogelijk Athena) met in de ene hand een vliegtuig en in de andere een caduceus, staf van Hermes; allerlei vliegtuigen op de achtergrond.

Alle aangeboden aandelen worden verkocht zoals zichtbaar op foto's en zijn gegarandeerd 100% origineel.

Dit is een antiquarisch waardepapier zonder huidige beurswaarde.

Verzending: non-prior: 2,70€.
Gecombineerde zending met meerdere waardepapieren eveneens mogelijk.

P.S.Bekijk tevens mijn overige waardepapieren in aanbieding.
Numéro de l'annonce: m2115278611