Honda vt1100 Shadow USA 1986 origineel oldtimer i.g.st.5bak

€ 4.297,00
Enlèvement ou Envoi
9592depuis 4 avr.. '19, 12:37
Partager via
ou

Caractéristiques

AnnonceurParticulier
Type de moteurChopper
Puissance du moteur (kW)plus de 35 kW
Année de fabrication1986
Nombre de cylindres2 cylindres
Kilométrage35765
Cylindrée1100

Description

Volledig origineel, alle labels en stickers nog aanwezig op kappen binnenzijde, vork, etc.
NL;>2026 wegenbelasting vrij, nu verlaagd tarief.
BE;>2016 O-plaat oldtimer wegentax.

In 2023 vollop en met plezier duo ermee gereden.
Update 2023; grootlicht stralers vervangen incl.LED. Navigatiedock erop gebouwd. TomTom.
Update okt.2021; Voorvork revisie&polijsten uitgevoerd met nieuwe lagers bij WPservice, zie laatste foto's, en nieuwe voorband.
Bij mij; Al 19jaar een perfect en zeer zuinig!! lopende cruiser welke in waarde stijgende is als unieke oldtimer. De 1e generatie Honda VT1100 twins,  met name bij de vierbakken was de derde versnelling nogal een dingetje. Daar heeft deze USAuitvoering met 5bak geen last van en is tegen lage onderhoudskosten oer-betrouwbaar (=Honda!!) en comfortabel te rijden.
Elk jaar regelmatig bereden en in >nov. winterstop. Geen pekelfiets.
KM-stand is wel in miles!! en origineel. Prijs 4250euro incl. beurt (olie+filter)

Deze is sinds 12-2-2000 in NL op kenteken, is toen ingevoerd uit de USA.

Te koop, bereden tot 2022 door mijn 83jarige vader, die deze al sinds 2004 (vanaf'07 in eigendom) met veel plezier heeft gereden. Hij is er in 2009 mee in Santiago-Compostella geweest. In 2021 nog een 2daagse rit BE-eifel gedaan. Zuinig, loopt 1:19km.
Okt.2021 nog proefrit gedaan met de gereviseerde voorvork. Perfect.
Vanaf 2022 kon hij het fysiek niet meer aan vanwege val met fiets. Daarom bieden vanaf verlaagd.
Is altijd droog, donker en vorstvrij gestald geweest. Onderhoudshistorie tijdens mijn periode vanaf 2007 heb ik erbij.

Er is in al die jaren - behalve gewoon onderhoud - geen sleutel aangeweest. De accu is vervangen door een passende onderhoudsvrije van Dynavolt type AGM. Hierbij wordt het elektrolyt gebonden door een glasvezelmat die als een soort spons werkt. De interne weerstand bij AGM accu’s is laag, wat zorgt voor een extreem hoog startvermogen. Die oude originele gingen snel kapot als je vergat te controleren.
De uitlaten zijn geheel origineel en van voor tot achter nog in zeer goede staat, op een enkel bochtenkrasplekje na.

Inruil van een Suzuki GS500, Suzuki SV650 of een Ducati Monster600 bespreekbaar mits in goede staat.

Wegenbelasting slechts het 25% tarief 32eur/jaar. Mag je alleen 3maanden NIET rijden. Deze was vroeger in de oude regeling wegenbelastingvrij.

Banden zijn goed, achterband is recent vervangen, Voorband is bijpassend met Pasen'21 vervangen, was nog goed maar te oud en type week af van achterband. Daarna staat de VT1100 dus op een set van Bridgestone, de Exedra-Max. Bridgestone naar eigen zeggen hiervoor de beste factoren uit de bestaande Exedra serie genomen en de mix op vier belangrijke gebieden geoptimaliseerd: kilometers, rechtuitstabiliteit, bestuurbaarheid en grip op natte en droge oppervlakken.
Kortom, je kan er zo veilig mee opweg.
Heeft inmiddels in maart'19 nog de kleine beurt+filter gehad.
Zadel zou opnieuw moeten worden bekleed. Tank heeft 2 kleine deukjes. Ik vergis me wel eens. Motor is "schadevrij".

Div. Onderhouds ownersworkshop manuels o.a. die van 1985-1998 origineel Honda is digitaal en geprint erbij in optie.

Op de 2e serie foto's staan de meerdere tassen welke niet in de prijs zijn inbegrepen. De high-way steps en het windscherm zijn wel inbegrepen.

Model: Honda VT 1100 C Shaddow
Year: 1986
Category: Custom / cruiser
Rating: 75.5 out of 100. Show full rating and compare with other bikes
Engine and transmission
Displacement: 1099.00 ccm (67.06 cubic inches)
Engine type: V2, four-stroke
Power: 67.00 HP (48.9 kW)) @ 5500 RPM
Torque: 98.00 Nm (10.0 kgf-m or 72.3 ft.lbs) @ 3000 RPM
Bore x stroke: 87.5 x 91.4 mm (3.4 x 3.6 inches)
Valves per cylinder: 3
Cooling system: Liquid
Gearbox: 5-speed
Transmission type,
final drive: Shaft drive (cardan)
Chassis, suspension, brakes and wheels
Front tyre: 110/90-19
Rear tyre: 170/80-15
Front brakes: Double discs Dubbele remschijf vr.
Front brakes diameter: 336 mm (13.2 inches)
Physical measures and capacities
Dry weight: 245.0 kg (540.1 pounds)
Power/weight ratio: 0.2735 HP/kg
Fuel capacity: 10.5+2.5reserve=13.00 litres (3.43 gallons)

shock lengte 320mm achter is origineel en niet verlaagd.
nat gewicht 261kg
max.gewicht 453kg (belading 192kg)

Conditie: Gebruikt
Bouwjaar: 1986-02
Type(nummer): VT1100C
Kenteken: MY-93-FH
Soort: Cruiser
Kleur: zwart
Orig.Tellerstand: 35.765 miles is +/-58.000Km.
Cilinderinhoud: 1001 - 1200cc
Aantal cilinders: 2-cilinder
Vermogen: 67 PK
Opties: Ruit & Kuip, Valbeugels

Een vier- of een vijfbak
De VT1100’s waren er met vier- en vijf versnellingsbakken. Daarbij waren de vier bakken van de 85’ers en 86’ers wat kwetsbaar. Het tandwiel van de derde versnelling ging stuk. En daar voor zijn GEEN onderdelen meer voor te krijgen. Dus: Hoe mooi een VT1100 vierbak met slecht schakelende bak ook is LAAT HEM STAAN! De VT1100’s hadden cardan aandrijving. En dat is altijd een plus.
Nou ja. De Japanners hadden door dat je Harley het best kon beconcurreren met machines… Die op Harleys leken. En dat deden de Honda VT1100 ’s echt wel. Succes verzekerd dus en beter dan Harley. Alleen de 1e versies 1985/86 zijn door de 52gr. verzette kruktappen zo karaktervol klinkend. Tevens hebben de Japanners het destijds technisch allemaal wat minder stenen tijdperk-achtig aangepakt qua technologie. De 1.099 cc Twin kreeg natuurlijk vloeistofkoeling, hydraulische klepstoters en een oliedruk ondersteunde koppeling. Ook geen loze vonken ter voorkoming van backfiring op de dubbele ontsteking. Kortom zijn tijd vooruit met goed betrouwbaar Honda huiswerk.
Numéro de l'annonce: m1396174586