Media-ethiek 9789001205034

€ 4,75
Envoi
Envoi pour € 2,95
00depuis 27 janv.. '24, 06:23
Partager via
ou

Caractéristiques

AuteurHuub Evers, Huub Evers
ConditieGelezen
Productnummer (ISBN)9789001205034

Description

BoekenBalie maakt van tweedehands jouw eerste keuze. Met een Trustscore van 4,8 (excellent) en 30 dagen retour garantie maken we dat iedere dag waar.

Titel: Media-ethiek
Auteur: Huub Evers, Huub Evers
ISBN: 9789001205034
Conditie: Goed

Media-ethiek biedt een helder en toegankelijk overzicht van de meest besproken items op dit terrein. Dit boek is bedoeld voor studenten journalistiek en communicatie(westenschap), maar ook voor anderen met belangstelling voor ethische vragen op het terrein van de media.
De volgende onderwerpen worden behandeld:
- Wanneer betaal je voor een exclusief interview?
- Wanneer mag een journalist infiltreren, met of zonder verborgen camera?
- Wat betekent bronbescherming in de journalistiek?
- Welke discussies zijn er over privacybescherming?
- Hoe gaan de media om met racistische uitingen?
- Waar liggen de grenzen bij digitale manipulatie van nieuwsfoto's?
- Wanner schokkende beelden publiceren?
- Welke kwesties dienen zich aan in de internetjournalistiek?
- Waar liggen de morele grenzen voor communicatiedeskundigen?
- Wat betekenen goede smaak en fatsoen in de reclame-ethiek?
- Welke vragen zijn er rond amusementsprogramma's?
Elk hoofdstuk wordt afgesloten met enkele studeer- en discussievragen.
Dr. Huub Evers is lector 'Interculturaliteit en journalistieke kwaliteit' en docent media-ethiek aan Fontys Hogeschool Journalistiek in Tilburg

Waarom je bij BoekenBalie moet zijn voor al je tweedehands boeken:

  • Bestel je voor 15:00 uur? Dan vliegt het dezelfde dag nog jouw kant op!
  • Meer dan 400.000 tweedehands boeken om uit te kiezen
  • We checken alle boeken eigenhandig
  • Vanaf 40 euro of bij 4 boeken is de verzending op onze rekening
  • 30 dagen retourgarantie


Numéro de l'annonce: a136734764