Disney-101 dalmatiers 9789058559692€ 5,10
Het Project Management Office als serviceafdeling
€ 16,40
Envoi
Envoi pour € 2,95
20depuis 4 avr.. '23, 18:58
Caractéristiques
AuteurEric Menger
ConditieZo goed als nieuw
Productnummer (ISBN)9789087537272
Description
BoekenBalie maakt van tweedehands jouw eerste keuze. Met een Trustscore van 4,8 (excellent) en 30 dagen retour garantie maken we dat iedere dag waar.
Titel: Het Project Management Office als serviceafdeling
Auteur: Eric Menger
ISBN: 9789087537272
Conditie: Als nieuw
Dit boek biedt een nieuwe zienswijze op het inrichten van een Project Management Office. Daarbij staat de vraag centraal hoe je de ondersteuning van de projectorganisatie professioneel binnen je bedrijf kunt organiseren. Deze zienswijze verlaat onder andere het idee om afzonderlijke PMO's te organiseren voor projecten, programma's en portfolio's. Uitgangspunt hierbij is dat het PMO niet langer als uitvoerend wordt gezien, maar juist als een 'volwassen' afdeling binnen het bedrijf. Een afdeling waarbinnen strategische en tactische besluiten worden genomen ten dienste van de complete 'project'- organisatie (daaronder vallen projecten, programma's en portfolio's, evenals de verschillende processen).
Het boek maakt duidelijk dat professionele projectondersteuning een wezenlijke bijdrage levert aan het voortbestaan van de organisatie en dat projectmanagementondersteuning een absolute voorwaarde is voor succes.
Het boek gaat in op het '2 werelden'-fenomeen: de lijn- en de projectorganisatie. Het verklaart hiermee de 'spanningen' die binnen een bedrijf aanwezig zijn en die de lezer onmiskenbaar zal herkennen. Het onderkennen van deze '2 werelden', leidt er toe dat de rol van het PMO duidelijker wordt.
Ook wordt uitgebreid ingegaan op het bestaansrecht en de rechtvaardiging van een PMO. Er worden handvaten gegeven om de Business Case van een PMO te bepalen. Er wordt zelfs uitgelegd hoe deze te kwantificeren is!
Het PMO wordt gezien als een nieuwe serviceafdeling binnen het bedrijf. Er wordt beschreven wat de voordelen zijn van een integrale benadering (de kennisvelden met hun onderlinge relaties) bij het opzetten van een PMO. Daarnaast wordt toegelicht wat de succesfactoren van een PMO zijn en waarom die niet genegeerd mogen worden. Er wordt ruimschoots ingegaan op de implementatie van het PMO en tot slot een hoofdstuk over hoe het PMO de verschillende kennisvelden kan organiseren. Het geheel wordt aangevuld met veel praktijkvoorbeelden.
Titel: Het Project Management Office als serviceafdeling
Auteur: Eric Menger
ISBN: 9789087537272
Conditie: Als nieuw
Dit boek biedt een nieuwe zienswijze op het inrichten van een Project Management Office. Daarbij staat de vraag centraal hoe je de ondersteuning van de projectorganisatie professioneel binnen je bedrijf kunt organiseren. Deze zienswijze verlaat onder andere het idee om afzonderlijke PMO's te organiseren voor projecten, programma's en portfolio's. Uitgangspunt hierbij is dat het PMO niet langer als uitvoerend wordt gezien, maar juist als een 'volwassen' afdeling binnen het bedrijf. Een afdeling waarbinnen strategische en tactische besluiten worden genomen ten dienste van de complete 'project'- organisatie (daaronder vallen projecten, programma's en portfolio's, evenals de verschillende processen).
Het boek maakt duidelijk dat professionele projectondersteuning een wezenlijke bijdrage levert aan het voortbestaan van de organisatie en dat projectmanagementondersteuning een absolute voorwaarde is voor succes.
Het boek gaat in op het '2 werelden'-fenomeen: de lijn- en de projectorganisatie. Het verklaart hiermee de 'spanningen' die binnen een bedrijf aanwezig zijn en die de lezer onmiskenbaar zal herkennen. Het onderkennen van deze '2 werelden', leidt er toe dat de rol van het PMO duidelijker wordt.
Ook wordt uitgebreid ingegaan op het bestaansrecht en de rechtvaardiging van een PMO. Er worden handvaten gegeven om de Business Case van een PMO te bepalen. Er wordt zelfs uitgelegd hoe deze te kwantificeren is!
Het PMO wordt gezien als een nieuwe serviceafdeling binnen het bedrijf. Er wordt beschreven wat de voordelen zijn van een integrale benadering (de kennisvelden met hun onderlinge relaties) bij het opzetten van een PMO. Daarnaast wordt toegelicht wat de succesfactoren van een PMO zijn en waarom die niet genegeerd mogen worden. Er wordt ruimschoots ingegaan op de implementatie van het PMO en tot slot een hoofdstuk over hoe het PMO de verschillende kennisvelden kan organiseren. Het geheel wordt aangevuld met veel praktijkvoorbeelden.
Waarom je bij BoekenBalie moet zijn voor al je tweedehands boeken:
- Bestel je voor 15:00 uur? Dan vliegt het dezelfde dag nog jouw kant op!
- Meer dan 400.000 tweedehands boeken om uit te kiezen
- We checken alle boeken eigenhandig
- Vanaf 40 euro of bij 4 boeken is de verzending op onze rekening
- 30 dagen retourgarantie
Website
boekenbalie.nlNuméro de l'annonce: a122391978
Mots-clés populaires
Science dans LivresScience-fiction dans Livresmarketing management kotler dans Livresmarketing management dans Livresmanagement in Livresscience fiction dans Livreshet laatste nieuws dans Livressc project occasionplatine projectoffice 365 dans Informatique & Logiciels2ememainmon 2émemainsc project in Motosmicrosoft office dans Informatique & Logicielssc project bmw dans Motosretroviseur vespa dans Motoscanon eos 1000f1400 mpichaise longue relaxbraives dans Motos