Het Koninkrijk van God is nabij 9789083119700

€ 26,40
Envoi
Envoi pour € 2,95
10depuis 17 avr.. '24, 06:22
Partager via
ou

Caractéristiques

AuteurHendrik Schipper
ConditieZo goed als nieuw
Productnummer (ISBN)9789083119700

Description

BoekenBalie maakt van tweedehands jouw eerste keuze. Met een Trustscore van 4,8 (excellent) en 30 dagen retour garantie maken we dat iedere dag waar.

Titel: Het Koninkrijk van God is nabij
Auteur: Hendrik Schipper
ISBN: 9789083119700
Conditie: Als nieuw

Hoe komt het toch dat er nog steeds geen vrede mogelijk blijkt te zijn in deze wereld? Heel veel mensen willen graag vrede en streven deze ook na. Rondom het Kerstfeest leeft de hoop weer op, wanneer velen het engelenlied meezingen: “Vrede op aarde. In de mensen een welbehagen.” Maar wanneer dan? In Gods Woord lezen we dat er een Rijk van Vrede komt. Wat staat hierover in de Bijbel? De auteur heeft dit onderzocht en u kunt kennis nemen van zijn bevindingen in dit boek. Vanaf het begin van de schepping is er een strijd gaande tussen God en de satan, tussen het Licht en de duisternis. De satan heeft door de zondeval de mens in die strijd betrokken. De Bijbel spreekt over een strijd tegen de HEERE en Jezus Christus, Zijn Zoon. Maar God heeft een vredesplan en dat voert Hij vanaf het begin tot het eind uit door middel van het volk Israël, Gods oogappel. “Het Heil komt uit de Joden”, Dat weet de satan. Daarom heeft hij door de eeuwen heen op vele manieren geprobeerd Israël uit te roeien, de Heere Jezus uit te schakelen en ook om de volgelingen van de Heere Jezus uit te roeien. De christenvervolging is nog nooit zo intens geweest als vandaag. ' Maar het beloofde Rijk van de Vrede komt! Er komt niet alleen een Koninkrijk van Vrede. Ook de Vredevorst komt terug. Hij alleen kan en zal de vrede in de wereld tot stand brengen. Wat nu van het allergrootste belang is voor u en voor mij? Hij kan de vrede met God in ons hart tot stand brengen. Als wij dat willen. Mag ik beginnen met een vraag. Weet u hoe het komt dat er geen vrede in deze wereld is? Wie of wat is daarvan de oorzaak? Heeft God, die de mensen geschapen heeft, er mee te maken? Of is de mens zelf de oorzaak, of de veroorzaker? Of is misschien de satan, de moordenaar en de leugenaar vanaf het begin, de veroorzaker? Daar ts Bijbels gezien veel over te zeggen. Vanaf de zondeval is er een strijd gaande tussen het Licht en de duisternis. In Psalm 2 kunnen we lezen dat er een strijd gaande is tegen de Heere en tegen Zijn Gezalfde (de Heere Jezus). Deze strijd spitst zich met name toe op het volk Israël. De satan weet dat de Heere Zijn plannen met deze wereld volvoert door middel van het volk Israël. Dit had tot gevolg dat satan geprobeerd heeft Gods plan te verstoren of het volk Israël uit te roeien. Zie hiervoor een aantal geschiedenissen uit het OT: Abraham die dacht Gods plan uit te kunnen voeren via Hagar, Farao in Egypte, die alle Joodse jongetjes wilde laten verdrinken. Haman die, in de tijd van Esther, het Joodse volk wilde uitroeien. De satan wist dat het Heil uit de Joden zou komen. In het NT lezen we hoe Herodes alle jongetjes in Bethlehem tot twee jaar liet doden, omdat hij de Heere Jezus wilde doden. Zie ook Openbaring 12:1-6 waar dit wordt uitgebeeld. De vrouw (Israël) die een zoon (de Heere Jezus) baart en de draak (satan) die klaar staat om het Kind te verslinden. Verder b.v. de verzoeking van de Heere Jezus in de woestijn. En in Nazareth wilden ze de Heere Jezus van een rots storten. Tenslotte Golgotha. De duivel had niet door, dat daar de grootste overwinning op hem behaald werd. Daar werd hem de kop vermorzeld. Door de opstanding van de Heere Jezus werd bevestigd dat het volbrachte offer voldoende (genoegzaam) was en door God de Vader aanvaard, tot eeuwige redding van zondaren. Ook in onze tijd kunnen we heel duidelijk de plannen van satan onderkennen. 5 Voor hem is Hitler een middel geweest om het volk Israël uit te roeien, En wa denkt u van Iran, dat het volk Israël in de zee wil drijven? Het mag uit dit boe, duidelijk worden, dat ook Gods plan voor de eindtijd niet buiten Israël om gaat, Van onze tijd zegt de Heere Jezus: “Denkt u dat Ik gekomen ben om vrede te brengen op aarde? Nee, zeg Ik u, maar eerder verdeeldheid. Want van nu aan zullen er vijf in éé huis verdeeld zijn, drie tegen twee en twee tegen drie”. Lukas 12: 51 en 52. Wat betekent dit? Zo gauw er iemand in het Licht komt, begint de strijd tegen de duisternis, Van de ongelovige die de Heere Jezus nog niet kent en dus een vijand ìs, tegen de gelovige die de Heere Jezus heeft leren kennen als zijn/haar Verlosser en Zaligmaker. Want: “Wie niet vóór Mij is, is tegen Mij!” Dit kan binnen één gezin plaats vinden. Wereldwijd zien we dit in de toenemende christenvervolging. De satan weet dat hij nog een korte tijd heeft. Daarom gaat hij rond als een briesende leeuw. Vaak wordt de vraag gesteld, waarom God dit allemaal toelaat. Maar wat zegt God Zelf erover? Dat gaan we onderzoeken in Zijn Woord. Er komt een Rijk van Vrede. Die Boodschap willen we iedere dag verkondigen aan alle mensen, aan alle volken. De Heere roept ons daartoe op in: Psalm 96:2 Zing voor de HEERE, loof Zijn Naam, breng de boodschap van Zijn hei van dag tot dag. 3 Vertel onder de heidenvolken van Zijn eer, onder alle volken van Zijn wonderen. In de Bijbel, het Woord van God, lezen we dat God de mens goed en volmaakt geschapen heeft. We kunnen nu echter niet meer zeggen dat de mens goed en volmaakt is. Wat is er mis gegaan? In de hemel, waar God troont, kwam de hoofdengel in opstand tegen God. In zijn hoogmoed wilde hij als God zijn. Hij was niet tevreden met zijn plaats in de hemel. Deze engel kreeg een aantal aanhangers. Er brak een opstand uit. Het tegenbeeld van vrede. Deze engel wordt satan of duivel genaamd. Hij en zijn medestanders werden uit de hemel verbannen naar de aarde. Op de aarde probeerde satan ook medestanders te krijgen. Dat lukte hem door het eerste mensenpaar Adam en Eva achter zich te krijgen en te verleiden tot ongehoorzaamheid aan God: zonde. Daardoor kwam de eerste mens te leven onder de toorn van God. Gevolg: er kwam onvrede in hun hart en rebellie en ze werden geestelijk gescheiden van God. De gemeenschap met God was verbroken. Zij waren volgelingen van satan geworden in plaats van volgelingen van hun Schepper. Hun eerste zoon Kaïn sloeg zijn broer Abel dood omdat hij jaloers was. Zo ging het dus mis en zo bleef het misgaan, ook in de nageslachten. Dit was het begin van de erfzonde, waarvan we de gevolgen ondervinden tot op de dag van vandaag. God besloot satan en zijn demonen eeuwig te straffen voor hun ongehoorzaamheid. Oók de mensen die God ongehoorzaam werden en worden, zullen dezelfde eeuwige straf krijgen. Is er dan geen mogelijkheid om die straf te ontgaan en weer in vrede met God te leven? Ja, die is er. God wilde en wil niet dat de mens verloren gaat. Daarom kunnen wij gered worden van de toorn van God en weer in vrede met Hem leven Echter wel op de voorwaarde van God. En die is? Opnieuw geboren worden! Hoe moet dat? Dat kan toch niet? Nee, dat kan ook niet. Maar bij God zijn a, dingen mogelijk. Hij kan een mens op nieuw geboren laten worden. Dit was oop de vraag van Nicodemus. Een mens kan toch niet voor de tweede keer vanuit de moederschoot geboren worden? johannes 3:4 Hoe gaat dat dan? God bewerkt dat door Zijn Woord en door Zijn Geest. De mens moet eerst sterven aan zijn oude natuur en dan weer opstaan in een nieuw leven. Bedoeld wordt, een geestelijk sterven, sterven aan je eigen ik en daarna een nieuwe natuur van God krijgen, die gewerkt wordt door de Heilige Geest van God. 2 Korinthiërs 5:17: “Zo is dan wie in Christus is een nieuwe schepping, het oude is voorbij gegaan. Zie, het nieuwe is gekomen”. De mens moet echter wel willen. En dat is nu zijn grote probleem. God wil dat alle mensen zalig worden, maar de mens wil zelf niet. De keus ligt bij de mens. Als hij echter wél wil, gaat de Heilige Geest dit bewerken. Maar ja, hoe krijgt een mens de Heilige Geest? Die krijgt hij door het geloof in de Zoon van God, de Heere Jezus. God heeft Zijn eigen volmaakte Zoon gestraft voor de zonde en de zonden van de mensen op het kruis van Golgotha. Wie dat gelooft, zijn zonde belijdt, ontvangt van God de Heilige Geest. De Heilige Geest werkt het nieuwe leven in ons Een leven van gehoorzaamheid aan God. Dan wordt ook de liefde van God in ons hart uitgestort als vrucht van de Geest, evenals vrede die ook een vrucht van de Geest is. Hoe komt er vrede in deze wereld? Doordat de mens gaat geloven in de Heere Jezus en Hem volgt en gehoorzaamt. Gaat leven door de Heilige Geest. De Heere Jezus ìs de Vredevorst. Toen Hij na Zijn opstanding uit de dood voor de eerste keer aan Zijn discipelen verscheen, waren Zijn eerste woorden: 'Vrede zij u”, johannes 20:19 _ Toen het dan avond was op die eerste dag der week en ter plaatse, waar de discipelen zich bevonden, de deuren gesloten waren uit vrees voor de Joden, kwam Jezus en stond in hun midden en zei tot hen: Vrede zij ul Toch wel heel bijzonder, dat de Heere Jezus hen met deze woorden begroet. De discipelen hadden Hem verlaten en Petrus had Hem zelfs verloochend, maar desondanks komt de Heere met Zijn liefdevolle begroeting: “Vrede zij u”, Daaruit blijkt ook Zijn vergeving. De discipelen hoefden niet bevreesd te zijn. Jezus wil dat wij in vrede met elkaar leven en Hij alleen kan die vrede schenken. Dat heeft Hij al gezegd in: Johannes 14:27 Vrede laat Ik u, mijn vrede geef Ik u; niet gelijk de wereld die geeft, geef Ik hem u. Johannes 16:33 Dit heb Ik tot u gesproken, opdat u in Mij vrede hebt. In de wereld lijdt u verdrukking, maar houdt goede moed, Ik heb de wereld overwonnen. De apostelen herhalen het in : Efeze 2:14 Want Hij is onze vrede, 2 Thessalonicenzen 3:16 En Hij, de Heere van de vrede, geve u de vrede, voortdurend, in elk opzicht. Openbaring 1:44 Johannes aan de zeven gemeenten in Asia: genade zij u en vrede van Hem, die is en die was en die komt, en van de zeven geesten, die voor zijn troon zijn,

Waarom je bij BoekenBalie moet zijn voor al je tweedehands boeken:

  • Bestel je voor 15:00 uur? Dan vliegt het dezelfde dag nog jouw kant op!
  • Meer dan 400.000 tweedehands boeken om uit te kiezen
  • We checken alle boeken eigenhandig
  • Vanaf 40 euro of bij 4 boeken is de verzending op onze rekening
  • 30 dagen retourgarantie


Numéro de l'annonce: a138306618