boekenpakket leerstoornissen

€ 25,00
Enlèvement ou Envoi
Verzenden vanaf € 3,99
310depuis 30 mars. '24, 22:03
Partager via
ou

Caractéristiques

ÉtatComme neuf

Description

boekenpakket leerstoornissen
- Problemen in de rekenontwikkeling Garant  (Auteur: Kees Buijs Hans den DulkCo-auteur: Annie Essers)
Rekenproblemen krijgen de laatste tijd meer aandacht. Er zijn een aantal ontwikkelingen, die bij kunnen dragen aan de verbetering van het rekenonderwijs. Gelet op de tendens dat meer kinderen met leerproblemen in het regulier onderwijs een plaatsje moeten krijgen, zal dit boekje daartoe een bijdrage leveren. Het begrip dyscalculie komt uitvoerig aan bod. Met name de kaders waarin dyscalculie en rekenproblemen moeten gezien worden. Maar ook functionarissen op school die een rol kunnen spelen om verbeteringen in de didactiek van het rekenonderwijs en de aanpak van kinderen met rekenproblemen te verbeteren vinden hierin voldoende van hun gading. De inhoud is voornamelijk praktisch van aard en zal op elke school een herkenbare inhoud hebben.
Uit de inhoud:
Dyscalculie: van containerbegrip tot module - Een rekencoördinator in de school - Rekenproblemen op school - Hoofdrekenen met inzicht

- Leesmoeilijkheden (Joop Sas en Cees Wieringa) Wolters Noordhoff
Praktisch hulpboek bij de behandeling van leesmoeilijkheden bij leerlingen uit het basis- en speciaal onderwijs.

- Kinderen met ruimtelijk-visuele problemen (een beren-aanpak)  (Kaat Timmerman en Dominique Van der Schoot)  Acco
Vaak horen we spreken over kinderen met een gebrek aan voorstellingsvermogen, onvoldoende ruimtelijk inzicht, een onnauwkeurige visuele waarneming en een moeizame visuele inprenting. Deze basisproblemen komen onder meer tot uiting in een visuele dyslexie, rekenstoornissen en NLD. Ze kunnen ook minder dramatisch het dagelijks leven en het schoolse leren negatief beïnvloeden. Kinderen kijken immers te vluchtig, nemen niet nauwkeurig iets op, letten te weinig op kenmerken, zien geen onderlinge samenhang, werken niet vanuit een structuur en zijn daardoor vaak trage verwerkers.
Dit boek toont aan hoe taalvaardigheid kan helpen bij ruimtelijke disfuncties. Door het kind te leren verwoorden wat het waarneemt, door het te tonen hoe het moet analyseren, beschrijven en vergelijken, gaat het op metaniveau problemen oplossen. Via concreet werkmateriaal verzameld in ’Berentrapjes’ en levende voorbeelden wordt de lezer aangemoedigd om, in het voetspoor van de auteurs, zelf ook actief kinderen te gaan begeleiden. Belangrijker dan de werkblaadjes is echter de stijl van de begeleider. Dit boek barst van de tips om zich als begeleider van kinderen een goede, denkontwikkelende stijl eigen te maken.
De zelfinstructiemethode van Meichenbaum staat nog steeds op de voorgrond en wordt verrijkt door de cognitieve mediatietheorie van Feuerstein. Het boek is bedoeld voor orthopedagogen, psychologen, logopedisten, psychomotorisch therapeuten, cognitieve therapeuten, ergotherapeuten, taakleerkrachten en leerkrachten basisonderwijs, zowel uit het gewoon als het buitengewoon onderwijs.
Bij dit boek hoort een didactische map met concreet behandelingsmateriaal.


Verzending als betaling ontvangen is
Numéro de l'annonce: m2098794225