Caractéristiques
État
Neuf
Description
Mijn kind, slim kind van Wouter Duyck Nieuw
Waarom lezen en tellen de wereld zal redden
Het Vlaamse onderwijs krijgt het in de media hard te verduren. Geen enkel land gaat even hard achteruit in internationale vergelijkingen. Onze kinderen hebben een jaar langer nodig om evenveel te leren als twintig jaar geleden. Basisvaardigheden zijn niet langer gegarandeerd en zowel gelijke kansen als economische welvaart worden bedreigd.
Wat kunnen we hieraan doen? Worden we de eerste generatie in de Vlaamse geschiedenis die minder slim is dan de vorige? Hoe werkt ons brein en wat betekent dat voor onze klassen? Hoe bereiden we onze kinderen het beste voor op de toekomst? Wat moeten ze leren op school?
In dit boek bepleit Wouter Duyck een terugkeer naar de basis van ons denken: cognitieve basisvaardigheden, lezen en rekenen. Hij bespreekt het belang van kennis, de invloeden van intelligentie en afkomst, welke onderwijsrecepten werken en welke niet. Vanuit de hersenwetenschap legt hij uit hoe ons onderwijs er moet uitzien.
Duyck trekt ten strijde tegen de zesjescultuur, waarbij lage verwachtingen leiden tot armoede. Alleen een herstel van intellectuele ambitie kan zorgen voor slimmere, gelukkige, welvarende burgers. Ons denken moet opnieuw de motor worden van een betere wereld.
Wouter Duyck is hoogleraar cognitieve psychologie, verbonden aan de Universiteit Gent. Zijn onderzoek gaat over de ontwikkeling van ons denken en de werking van het brein, binnen en buiten het onderwijs. Hij is actief in het onderwijsdebat.
Afhalen of verzenden via bpost
Bieden vanaf 18 euro
Waarom lezen en tellen de wereld zal redden
Het Vlaamse onderwijs krijgt het in de media hard te verduren. Geen enkel land gaat even hard achteruit in internationale vergelijkingen. Onze kinderen hebben een jaar langer nodig om evenveel te leren als twintig jaar geleden. Basisvaardigheden zijn niet langer gegarandeerd en zowel gelijke kansen als economische welvaart worden bedreigd.
Wat kunnen we hieraan doen? Worden we de eerste generatie in de Vlaamse geschiedenis die minder slim is dan de vorige? Hoe werkt ons brein en wat betekent dat voor onze klassen? Hoe bereiden we onze kinderen het beste voor op de toekomst? Wat moeten ze leren op school?
In dit boek bepleit Wouter Duyck een terugkeer naar de basis van ons denken: cognitieve basisvaardigheden, lezen en rekenen. Hij bespreekt het belang van kennis, de invloeden van intelligentie en afkomst, welke onderwijsrecepten werken en welke niet. Vanuit de hersenwetenschap legt hij uit hoe ons onderwijs er moet uitzien.
Duyck trekt ten strijde tegen de zesjescultuur, waarbij lage verwachtingen leiden tot armoede. Alleen een herstel van intellectuele ambitie kan zorgen voor slimmere, gelukkige, welvarende burgers. Ons denken moet opnieuw de motor worden van een betere wereld.
Wouter Duyck is hoogleraar cognitieve psychologie, verbonden aan de Universiteit Gent. Zijn onderzoek gaat over de ontwikkeling van ons denken en de werking van het brein, binnen en buiten het onderwijs. Hij is actief in het onderwijsdebat.
Afhalen of verzenden via bpost
Bieden vanaf 18 euro
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
Beringen
vu 33x
sauvegardé 0x
Depuis 28 nov. '25
Numéro de l'annonce: m2339341649
Mots-clés populaires
livres infirmierscours de neerlandaiscours de mathcours de droitcours mathcours de chimiecours de physiquecours statistiquescours de medecinecours espagnolcours comptabilitécours de pianocours de chimiecours primaireremorque velo chien dans Accessoires vélo | Remorquesmoto yamaha dt 50 dans Motos | Yamaharbb sneldek dans Tuiles & Revêtements de toitdupont dans Articles de fumeurs, Briquets & Boîtes d'allumettescontainer 10 pieds dans Conteneursmarklin 5100 dans Trains miniatures | HOfee clochette dans Disneybloc argex dans Briquesboten te koop dans Bateaux à moteur & Yachts à moteurzundapp te koop dans Pièces de cyclomoteur | Zundapp