De meest gestelde tuinvragen € 6,99
William Reymond: Coca-Cola: Het verboden onderzoek
€ 5,50
Enlèvement ou Envoi
Verzenden voor € 3,75
290depuis 4 nov.. '21, 12:44
Caractéristiques
ÉtatComme neuf
AuteurWilliam Reymond
Description
SCHOKKENDE ONTHULLINGEN OVER HET BEKENDSTE MERK TER WERELD: COCA - COLA.
Coca-Cola thuis, in het restaurant, op het werk, in de supermarkt, op de tv, in de film, in de kranten, op muren. Coca-Cola, de grootste sponsor van sportevenementen. Coca-Cola is overal. 120 jaar na de uitvinding wordt Coca-Cola 1 miljard keer per dag verkocht. 94% van de wereldbevolking kent het logo, er worden 7000 flesjes cola per seconde gedronken in 200 landen. Naast water is Coca-Cola het meest gedronken drankje ter wereld.
Maar de legende heeft een geheim gezicht, een verleden, dat nu openbaar wordt gemaakt. Een lastig onderzoek, omdat Coca-Cola haar eigen mythe in stand houdt en geen openheid van zaken geeft. William Reymond onderzocht ondanks de tegenwerking van het bedrijf de rol van Coca-Cola tijdens de Tweede Wereldoorlog en onthult het grote geheim van het bedrijf.
Commentaar:
De Franse onderzoeksjournalist en publicist Reymond, van jongsafaan als verzamelaar geinteresseerd in Coca-Cola, onderzocht ook de geschiedenis van de onderneming, het drankje (met z'n geheime formule), het merk en de intensieve reclame ervoor. De aandacht is vooral gericht op het ontstaan van The Company in de jaren tachtig van de negentiende eeuw, de felle concurrentiestrijd met Pepsi-Cola, de energieke internationale expansie (met een toespitsing op Frankrijk en Duitsland) en het dubbelzinnige bedrijfsbeleid tijdens de Tweede Wereldoorlog. Het boek geeft een aardig kijkje in de internationale keuken van commercie en reclame. De auteur heeft interessante bijzonderheden boven tafel weten te krijgen, die in de 'officiele' bedrijfsgeschiedenis zijn verdonkeremaand. Legenden en geheimzinnigdoenerij worden doorgeprikt, leemten opgevuld. De studie is kritisch uitgevallen (zonder een zwartboek te worden); de onderneming uit Atlanta heeft aan het onderzoek niet willen meewerken. Boeiende leesstof, voorzien van een katern leuke plaatjes!
Coca-Cola thuis, in het restaurant, op het werk, in de supermarkt, op de tv, in de film, in de kranten, op muren. Coca-Cola, de grootste sponsor van sportevenementen. Coca-Cola is overal. 120 jaar na de uitvinding wordt Coca-Cola 1 miljard keer per dag verkocht. 94% van de wereldbevolking kent het logo, er worden 7000 flesjes cola per seconde gedronken in 200 landen. Naast water is Coca-Cola het meest gedronken drankje ter wereld.
Maar de legende heeft een geheim gezicht, een verleden, dat nu openbaar wordt gemaakt. Een lastig onderzoek, omdat Coca-Cola haar eigen mythe in stand houdt en geen openheid van zaken geeft. William Reymond onderzocht ondanks de tegenwerking van het bedrijf de rol van Coca-Cola tijdens de Tweede Wereldoorlog en onthult het grote geheim van het bedrijf.
Commentaar:
De Franse onderzoeksjournalist en publicist Reymond, van jongsafaan als verzamelaar geinteresseerd in Coca-Cola, onderzocht ook de geschiedenis van de onderneming, het drankje (met z'n geheime formule), het merk en de intensieve reclame ervoor. De aandacht is vooral gericht op het ontstaan van The Company in de jaren tachtig van de negentiende eeuw, de felle concurrentiestrijd met Pepsi-Cola, de energieke internationale expansie (met een toespitsing op Frankrijk en Duitsland) en het dubbelzinnige bedrijfsbeleid tijdens de Tweede Wereldoorlog. Het boek geeft een aardig kijkje in de internationale keuken van commercie en reclame. De auteur heeft interessante bijzonderheden boven tafel weten te krijgen, die in de 'officiele' bedrijfsgeschiedenis zijn verdonkeremaand. Legenden en geheimzinnigdoenerij worden doorgeprikt, leemten opgevuld. De studie is kritisch uitgevallen (zonder een zwartboek te worden); de onderneming uit Atlanta heeft aan het onderzoek niet willen meewerken. Boeiende leesstof, voorzien van een katern leuke plaatjes!
Numéro de l'annonce: m1769092592
Mots-clés populaires
Livres Autre dans Livressoumagne in Livreslivre à donner in Livresantigone in Livrespapieren in Livressante in Livresseraing in Livresilse nackaerts in Livresmarabout flash in LivresLangue | Langues Autre dans Livreslivres infirmiers dans Livreslivres d'occasion bruxelleslivres à donnervendre ses livres belgiquelivres nos gloires dans Livreschalet domicilieladderlift in Bricolage & Constructionbmw hardtop z3 dans Autosampli jbhuur