Caractéristiques
État
Comme neuf
Éditeur
HABA
Nombre de joueurs
1 ou 2 joueurs, Trois ou quatre joueurs
Description
In het kaartspel bewonen 20 figuren het kasteel. Zij zijn telkens met 12 terug te vinden op elke spookkaart uit de reeks. Welke 12 figuren te zien zijn, is verschillend van kaart tot kaart.
De spelers krijgen allemaal een pion die ze aan het begin van de spokenweg plaatsen (een weg gemaakt met de achterkant van 10 spookkaarten). 12 spookkaarten worden in het midden van de tafel verdekt op een stapel gelegd.
De 20 bewonerskaarten worden in een cirkel rond de spookkaarten gelegd. Eén van de spelers draait de bovenste spookkaart om. Deze wordt bestudeerd door alle spelers. Na een tijdje (door 1 speler te bepalen) wordt de kaart weer omgedraaid. De kaarten zijn uitdagend en zowel jongere als oudere kinderen kunnen figuren terugvinden, doordat sommige figuren goed te zien zijn en andere goed verstopt zitten.
De spelers mogen nu elk om beurten een bewoner die op de spookkaart stond, doen schrikken en de kaart opnemen. Wanneer niemand zich meer een bewoner herinnert, wordt de spookkaart terug zichtbaar en controleren de spelers of ze de juiste kaarten genomen hebben.
Naargelang het aantal juiste en/of fouten kaarten gaan de pionnen een aantal stappen verder op de spokenweg. Na 12 spookkaarten wordt de 'opperspoker' bekend gemaakt: dat is de speler die de grootste afstand op de spokenweg heeft gewandeld.
De spelers krijgen allemaal een pion die ze aan het begin van de spokenweg plaatsen (een weg gemaakt met de achterkant van 10 spookkaarten). 12 spookkaarten worden in het midden van de tafel verdekt op een stapel gelegd.
De 20 bewonerskaarten worden in een cirkel rond de spookkaarten gelegd. Eén van de spelers draait de bovenste spookkaart om. Deze wordt bestudeerd door alle spelers. Na een tijdje (door 1 speler te bepalen) wordt de kaart weer omgedraaid. De kaarten zijn uitdagend en zowel jongere als oudere kinderen kunnen figuren terugvinden, doordat sommige figuren goed te zien zijn en andere goed verstopt zitten.
De spelers mogen nu elk om beurten een bewoner die op de spookkaart stond, doen schrikken en de kaart opnemen. Wanneer niemand zich meer een bewoner herinnert, wordt de spookkaart terug zichtbaar en controleren de spelers of ze de juiste kaarten genomen hebben.
Naargelang het aantal juiste en/of fouten kaarten gaan de pionnen een aantal stappen verder op de spokenweg. Na 12 spookkaarten wordt de 'opperspoker' bekend gemaakt: dat is de speler die de grootste afstand op de spokenweg heeft gewandeld.
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
Heist-Op-Den-Berg
vu 5x
sauvegardé 0x
Depuis 13 déc. '25
Numéro de l'annonce: m2344827005
Mots-clés populaires
Jeux de société | Autrejeux geantjeux de societe monopolyJeux de cartes � collectionner | Pokémon dans Jeux de cartes � collectionner | PokémonCostumes, Matériel de théâtre & Jeux de rôle dans Costumes, Matériel de théâtre & Jeux de rôlesociete taxi dans Jeux de société | Jeux de plateauJeux de cartes � collectionner | Magic the Gathering dans Jeux de cartes � collectionner | Magic the Gatheringjeux echec dans Jeux de société | Jeux de plateaujeux de societé dans Jeux de société | Jeux de plateauJeux de cartes � collectionner | Yu-gi-Oh! dans Jeux de cartes � collectionner | Yu-gi-Oh!Modélisme | Autre dans Modélisme | Autrelot jeux de societe dans Jeux de société | Jeux de plateauslot car dans Modélisme | Voitures & Véhiculesjeu de societe qui est ce dans Jeux de société | Jeux de plateaupneu 195 60 15 dans Pneus & Jantesbbs rc dans Pneus & Jantesamazon echo dans Enceintesdraaischijf pottenbakken dans Poteriechariot karting dans Kartingtasse disney dans Disneyjeton dans Pièces & Médaillesmobylette classe b dans Cyclomoteurs | Hondabistro set dans Ensembles de jardinbague turquoise dans Bagues