The Sisters Of Mercy - Floodland / First And Last And Always

€ 50,00
190depuis 25 avr.. '24, 03:07
Partager via
ou

Description

1.) De Sisters Of Mercy – Floodland
Vinyl, LP, Album, Stereo - 1e persing - EU - 1987 - Barmhartige uitgave – MR441L
Media: EX / Sleeve, Poster invoegen, OIS: EX tot NM

A1 Dominion/Moeder Rusland 7:01
A2 Overstroming I 6:22
A3 Lucretia Mijn spiegelbeeld 4:57
A4 1959 4:08
B1 Deze corrosie 9:16
B2 Zondvloed II 6:19
B3 Gedreven als de sneeuw 4:39
B4 Nooit landen (een fragment) 2:46

Terwijl de gothic-scene in Engeland halverwege de jaren '80 commerciële stoom oppikte, leken de Sisters of Mercy misschien stil, maar ze brulden terug met Floodland uit 1987. Openend met de stuwende tweedelige hymne "Dominion/Mother Russia", creëert Sisters-leider Andrew Eldritch (samen met bassist Patricia Morrison) een zwarte soundscape die majestueus en uitgestrekt is. Terwijl de eerdere releases van Sisters luidruchtig en soms hardvochtig waren, is Floodland gevuld met weelderige productie (dankzij Meat Loaf-schrijver/producent Jim Steinman en de New York Choral Society) en lyrische beelden die zowel angstaanjagend als glorieus zijn. De langzamere nummers, zoals 'Flood' en '1959', behoren tot de beste etherische geluiden die gothic te bieden heeft, en het ronduit koninklijke 'This Corrosion' is een van de beste nummers van het genre. Een duidelijke mijlpaal.

2.) De Sisters of Mercy – eerste en laatste en altijd
Vinyl, LP, album, streepjescode - 1e persing - EU - 1985 - Barmhartige uitgave – MR 337L
Media: NM / Hoes: EX tot NM

A1 Zwarte Planeet 4:27
A2 Weglopen 3:20
A3 Geen tijd om te huilen 4:03
A4 Een rots en een harde plaats 3:36
A5 Marian (versie) 5:37
B1 Eerste en laatste en altijd 3:58
B2 Balbezit 4:36
B3 Negen Terwijl Negen 4:07
B4 Logica 4:46
B5 Een soort vreemdeling 7:16

Nu de band zelf kort na het debuut van First and Last and Always in maart 1985 uiteenviel, zou de plaats van het album in de scheve geschiedenis van de opkomst van gothic rock enerzijds permanent verbonden zijn met die onenigheid, maar anderzijds. , zonder enige impact, waardoor het succes en de structuur van de lastige set een blauwdruk worden voor een hele generatie nieuwkomers. Met statische drumbeats en jangle-hoekige gitaren die de atonische, kerkhofzang van Andrew Eldritch ondersteunen, betaalden de nummers op First and Last en Always om te spelen naast de geesten van talloze vergeten post-punkers en de eigen gothic-voorvaderen van de band. Van de openingsclaustrofobie van 'Black Planet' tot het melancholische 'No Time to Cry', verzekerde Eldritch de luisteraars voortdurend dat 'alles goed komt' - maar, echt, uit die mond: geloofde iemand hem echt? ? Zelfs op de occasionele wankele plekken ingebed in het inmiddels klassieke "Marian" en het titelnummer, waar het nummer ondanks de vrolijke stem van Eldritch in irrelevantie dreigt op te lossen, trekken ze heerlijk op op het door bas aangedreven, bijengestoken gitaarjuweeltje "Possession". en het afsluitende 'Some Kind of Stranger', een onaantastbaar epos dat, met een kloktijd van meer dan zeven minuten, de beste in zijn soort aller tijden is. "Some Kind of Stranger" werd niet alleen een liefdeslied voor de doom and sombere menigte, maar was ook een anthemische, bloedeloze intentieverklaring, blootgelegd in een waas van sonische rook en spiegels. Dood gekopieerd, de schittering ervan is nooit gerepliceerd. Het hele album blijft inderdaad ongeëvenaard in het genre en krijgt permanent de eerste plaats op een voetstuk waarvan het niet kan worden omvergeworpen.

3.) De Sisters Of Mercy – Visie-ding
Vinyl, LP, album, stereo - 1e persing - EU - 1990 - Barmhartige uitgave – MR 449 L
Media: EX / Hoes: EX

A1 Visie Ding 4:36
A2-linten 5:25
A3 Detonatieboulevard 3:49
A4 Iets snel 4:36
B1 Als je mij niet ziet 4:51
B2 Dokter Jeep 4:39
B3 Meer 8:22
B4 Ik had het mis 6:03

Na grote successen te hebben geboekt met Floodland, veranderde Sisters of Mercy-frontman Andrew Eldritch opnieuw van richting, dit keer op weg naar een op gitaar gebaseerd techno-rock gevoel. Het titelnummer werd een clubhit, waarbij het stuwende tempo en de vervormde gitaren voor een perfecte dansvloersfeer zorgden. Het door Jim Steinman geproduceerde "More" en het slimme "I Was Wrong" zijn de hoogtepunten van het album.
__________________________________________________________________________________
Deze platen zijn gereinigd met een professionele ultrasone machine.
Inclusief nieuwe binnen- en buitenmouwen. Snelle en zorgvuldige verzending.


Hét online veilinghuis voor jou!

Catawiki is het meest bezochte online platform in Europa voor bijzondere objecten geselecteerd door experts, en biedt wekelijks meer dan 65.000 objecten aan voor de veiling. Het is onze missie om onze klanten een spannende en probleemloze ervaring te bieden bij het kopen en verkopen van bijzondere, moeilijk te vinden objecten.


Waarom Catawiki?
  • Lage veilingkosten
  • Al onze objecten zijn gecontroleerd door onze 240+ experts
  • 24/7 meebieden in onze app.

    Bieden is uitsluitend mogelijk op de website van Catawiki. Maak eenvoudig een gratis account op de website aan en biedt direct mee!

    Kavel omschrijving


    Biedingen zijn alleen geldig via de website van Catawiki.
  • Numéro de l'annonce: a138457035