Bc battery controller 9000 evo 12volt nieuw niet gebruikt

€ 125,00
Enlèvement ou Envoi
390depuis 18 mai. '24, 17:50
Partager via
ou

Caractéristiques

ÉtatNeuf

Description

Bc battery controller 12volt 100% Made in Italy,
2 PROGRAMMA'S: CAR voor autoaccu's (max. laadstroom: 9 Amp), FIETS voor motoraccu's (max. laadstroom: 1 Amp). TESTERMODUS voor het controleren van: laadstatus en starten van de accu, en correcte werking van de dynamo/regelaar op het voertuig.
Voor ALLE soorten traditionele 12 V accu's, van loodzuur tot AGM, van 1,2 Ah tot 200 Ah.
ZEKER. Geen vonk. Beveiligingen tegen: omgekeerde polariteit, kortsluiting, overladen, oververhitting.
Technologie aanbevolen door de beste fabrikanten van motorfietsen en diesel-, benzine- en hybride auto's tot 5000 cc
100% AUTOMATISCH laad- en onderhoudsalgoritme met 8 INTELLIGENTE CYCLI: initialisatie, herstel (vanaf 1,25 V), lichte lading, hoofdlading, desulfatie, analyse, onderhoud en egalisatie.
Verleng de levensduur van uw batterij tot 4 keer. MAXIMALE EFFICIËNTIE, minimaal energieverbruik (maximaal 2 euro per jaar aan energie op de rekening bij continu gebruik van 365 dagen/24 uur).
Dankzij de samenwerking met toonaangevende autofabrikanten zijn onze producten getest en goedgekeurd voor gebruik op alle automerken die in omloop zijn (Abarth, Acura, Alfa Romeo, Audi, Bentley, BMW, Bugatti, Buick, Cadillac, Chevrolet, Chrysler, Citroën, Dacia, Daihatsu, Dodge, Ferrari, Fiat, Ford, Honda, Hyundai, Infiniti, Jaguar, Jeep, Kia, Lada, Lamborghini, Lancia, Land Rover, Lexus, Lotus, Maserati, Mazda, Mercedes-Benz, Mini, Mitsubishi, Nissan , Opel, Peugeot, Pontiac, Porsche, Proton, Renault, Rolls-Royce, Saab, Seat, Škoda Auto, Smart, Subaru, Suzuki, Tata, Toyota, Volkswagen, Volvo).
Bovendien is de huidige markttrend het vervangen van diesel- of benzinevoertuigen door nieuwe brandstofsystemen met een lagere impact op het milieu (hybride voertuigen). Onze acculaders en -onderhouders zijn perfect compatibel met zowel traditionele voertuigen (diesel, benzine, methaan, LPG) als met gemengde brandstoffen (hybride voertuigen, bijvoorbeeld benzine + elektrisch)

Ze zijn uitgerust met een bedrading met oogjes die wij aanbevelen permanent op de accu te installeren, zodat u het product snel en gemakkelijk op de accu kunt aansluiten.


BC 9000 EVO - WELKE VOORDELEN
Onze producten kunnen, als ze continu aangesloten blijven of als er minimaal maandelijks onderhoud aan de batterij wordt uitgevoerd (volledig opladen), de levensduur van de batterij tot 4 keer verlengen. Gemiddeld heeft een accu een verwachte levensduur van 2 jaar, met BC Battery Controller acculaders en onderhouders is het mogelijk om accu’s te hebben met een startpunt en een gebruiksduur van maximaal 8 tot 10 jaar. Ze brengen geen elektronische compatibiliteitsproblemen met welk merk en model machine dan ook met zich mee.

BC 9000 EVO - WAARVOOR BATTERIJEN
Alle acculaders/onderhouders uit het BC Battery Controller assortiment worden volledig in Italië geproduceerd en dus 100% Made in Italy, van de nieuwste generatie en behoren tot de veiligste en meest geavanceerde op de markt. Ze voeren volautomatisch 8 laadcycli uit en zijn ontworpen voor perfect herstel, opladen, desulfatie en voor het zeer lange termijn onderhoud van startaccu's aanwezig op auto's, motorfietsen, scooters, campers, tractoren, tuinvoertuigen. De BC oplaad- en onderhoudstechnologie is ook ideaal voor stationaire batterijen "van huisalarmen". Ze kunnen zelfs 365 dagen per jaar aangesloten blijven en brengen in dit geval een verbruik van maximaal 2 euro elektriciteit met zich mee bij continu gebruik.
Hoewel ‘deep-cycle’-accu’s meestal worden gebruikt bij 24/48/60/80V-systemen, zijn BC-acculaders en -onderhouders perfect voor het onderhoud van tractieaccu’s (ook wel deep-cycle genoemd), op voorwaarde dat elke 12V-bank afzonderlijk wordt opgeladen (en het is niet nodig om de groepen accu's die met elkaar zijn verbonden te scheiden), maar laat het BC rechtstreeks aangesloten op een 12V-accu.

INHOUD VAN HET PAKKET
• 1 acculader en onderhouder BC 9000 EVO
• Kabel met oogjes met zekering
• Kabel met klemmen
• Volledige instructies

BC 9000 EVO - GEDETAILLEERDE EIGENSCHAPPEN
BC 9000 EVO is een acculader en laadonderhouder die, dankzij de 2 selecteerbare programma's (CAR, BIKE), is ontworpen voor perfect en volledig onderhoud van alle traditionele 12V-accu's (loodzuur & AGM) van 1,2 Ah tot 200 Ah. Ah.
Bij de CAR-laadprogramma’s levert het apparaat een maximale stroomsterkte van 9 Amp, terwijl bij het BIKE-programma (voor motorfietsen) de geleverde stroom 1 Amp bedraagt.
BC Battery Controller-producten laden de batterij veel sneller op dan traditionele batterijladers.

Het modello BC 9000 EVO vervult de functie van accu- en dynamotester, kan gesulfateerde accu's herstellen en 1,25V-accu's herstellen (laagste niveau op de markt).
Dankzij het vonkvrije systeem (anti-vonk) en de bescherming tegen overbelasting, polariteitsinversie en kortsluiting garandeert BC 9000 EVO een hoog beschermingsniveau. Het is getest op alle automerken en garandeert absolute compatibiliteit met de elektronische systeem van elke auto.
Het product is intern uitgerust met een ultramoderne microprocessor en kan extreme efficiëntie bij het opladen van de batterij garanderen en het energieverbruik minimaliseren.
Omdat ze volledig automatisch zijn, kunnen de batterijladers en -onderhouders van de BC Battery Controller-serie 24 uur per dag / 7 dagen per week maandenlang, zelfs jarenlang, in alle veiligheid op de batterij aangesloten blijven.
Met een elegant en compact ontwerp, met een zeer robuuste behuizing die voorkomt dat het wegglijdt en bestand is tegen krassen, vallen, onbedoelde verplettering, UV-stralen en water (IP44), is het product perfect om in alle omstandigheden en gelegenheden te gebruiken.

In de verpakking zitten een handige tang en praktische bevestigingsogen die u aan het voertuig kunt laten zitten.
Ook uitgerust met een intuïtief LCD-display waarop elke 10 seconden in realtime de informatie over de accuspanning, over de laadcyclus en over het geselecteerde programma (CAR, FIETS) kan worden bekeken, is een perfect nachtzicht ook verzekerd dankzij zijn achtergrondverlichting!
Het product heeft een garantie van 3 jaar en premium ondersteuning rechtstreeks van de fabriek, gezien het zeer kleine aantal behandelde gevallen.

CHARGE-ALGORITME - CHARGE-PROGRAMMA
De batterijlader is uitgerust met een interne microprocessor die de batterijstatus in realtime controleert en autonoom 8 laadcycli uitvoert.
• Fase 1 - Initialisatie: controleer of de batterij zich in een optimale staat bevindt om te worden opgeladen/hersteld en zorg ervoor dat er geen kortsluiting is tussen een of meer batterijcellen.
• Fase 2 - Herstel: als de batterij zich in een extreme ontladingstoestand bevindt (vanaf 1,25 V), probeert het apparaat een herstel uit te voeren om de batterij naar hogere spanningen te brengen, compatibel met de volgende fase.
• Fase 3 - Licht opladen: Als de batterij erg ontladen is, levert het apparaat een lichtpulsige stroom zodat de batterij de kritieke fase kan passeren.
• Fase 4 - Hoofdlading: tijdens deze fase kan de accu tot 85-90% van zijn capaciteit herstellen, dankzij het vermogen van de acculader om volledige stroom te leveren.
• Fase 5 - Desulfatie / Absorptie: in deze fase zorgt het apparaat, om de resterende 10-15% van de batterijcapaciteit te herstellen, voor een "gecontroleerde overlading" door desulfatie / herstel van de loodzuurcellen (voor milde of medium sulfateringsniveaus).
• Fase 6 - Batterijanalyse: het apparaat onderbreekt de stroomtoevoer gedurende enkele tientallen minuten en controleert of de batterij de lading die tijdens de voorgaande cycli is ontvangen, kan behouden.
Deze fase wordt periodiek met regelmatige tussenpozen herhaald.
• Fase 7 - Onderhoud: dankzij een speciaal ontworpen elektronisch circuit behoudt het apparaat de batterijlading tijdens perioden van inactiviteit, zonder oververhitting, overladen en water-/elektrolytverlies.
• Fase 8 - Egalisatie: deze fase wordt elke 30 dagen uitgevoerd om de batterijcellen opnieuw in evenwicht te brengen en zo de verschijnselen van elektrolytstratificatie te vermijden.


BC 9000 EVO - EIGENSCHAPPEN
• Twee selecteerbare laadprogramma's: "CAR MODE" voor autoaccu's en "BIKE MODE" voor motoraccu's.
• Verlicht LCD-display voor perfect nachtzicht (zelfs op afstand), dat aangeeft: het actieve laadprogramma (AUTO of FIETS), de lopende laadcyclus (Charge, Desulfation, Maintenance ...), de accuspanning (interne digitale voltmeter) en eventuele storingen (poolomkering, kortsluiting, accu niet aangesloten...).
• Meertalige software: de gebruiker kan de weergavetaal instellen tussen Italiaans, Frans, Engels, Duits en Spaans.
• Real-time monitoring van batterijparameters tijdens alle laadcycli.
• Beveiliging tegen overladen van de batterij: wordt geactiveerd wanneer de interne microprocessor een spanning detecteert die hoger is dan een vooraf bepaalde waarde; geen risico op belvorming voor alle batterijen op de markt (ook MF en Gel).
• Testerfunctie: het apparaat voert autonoom en in onderstaande volgorde de volgende controles uit:
1. Test van de rustspanning van de batterij (inclusief schatting van het laadniveau);
2. Starttest van de accu tijdens het starten van het voertuig;
3. Systeemtest voertuig opladen ema (dynamo / regelaar).

VEILIGHEID
1. Bescherming tegen omkering van accupolen.
2. Kortsluitbeveiliging (ook permanent).
3. Beveiliging tegen oververhitting: de geleverde stroom wordt automatisch beperkt in geval van oververhitting van het apparaat.

Data papier:
Ingangsspanning: 220-240 V AC, 50-60 Hz
Laadspanning: 13,8V / 14,4V - nom. 12V
Laadstroom: 1 A max (fiets) / 9 A max (auto)
Bedrijfstemperatuur: -20°C - + 50°C
Afmetingen: 160 x 85 x 60 mm
Numéro de l'annonce: m2116443082