Jaltest MHE (Material Handling Equipment) Uitleesapparaat

€ 2.899,95
Envoi
80depuis 29 janv.. '24, 15:12
Partager via
ou

Caractéristiques

ConditieNieuw

Description

De Jaltest MHE (Material Handling Equipment) () uitleesapparaat is speciaal ontworpen voor gebruik in de logistieke en magazijnsector. Dit apparaat maakt gebruik van geavanceerde technologie om een breed scala aan heftrucks te diagnosticeren en te onderhouden. Het biedt uitgebreide dekking en efficiënte, nauwkeurige diagnosemogelijkheden, waardoor het een essentieel uitleesapparaat is voor professionals in de logistieke en magazijnsector. Het apparaat is volledig compatibel met het Windows-besturingssysteem.
Geschikt voor een breed scala aan voertuigen, waaronder elektrische machines, elektrische palletwagens, elektrische schaarliften, elektrische vorkheftrucks, elektrische liftplatforms, elektrische liftplatforms met knikarm, gereedschapsdrager-trekkers, gesleepte liftplatforms, getrokken boomgaardspuiten, haven-vorkheftrucks, havenhandelmachines, industriële vorkheftrucks, intrekbare vorkheftrucks, liftplatforms met interne verbrandingsmotor, liftplatforms met knikarm en interne verbrandingsmotor, mastliftplatforms, materiaalverwerkers, meeneemheftrucks, onderverzamelpallettrucks, roterende verreikers, ruwterreinheftrucks, schaarliften met interne verbrandingsmotor, verreikers en vorkheftrucks met verbrandingsmotor.
-------------------------------------------
Diagnose functies:

Voertuigidentificatie: De Jaltest MHE ondersteunt vier methoden voor voertuigidentificatie:
  • Automatische VIN-scan: De Jaltest MHE is uitgerust met de nieuwste automatische VIN-scanfunctie. Deze maakt snelle identificatie van voertuigen via het CAN-netwerk mogelijk met slechts één klik.
  • Handmatige VIN-invoer: Voor de voertuigen die geen automatische VIN-scan ondersteunen, biedt de Jaltest MHE de mogelijkheid om het voertuig-VIN handmatig in te voeren.
  • Handmatige voertuigselectie: Wanneer de VIN van het voertuig niet automatisch opgehaald kan worden van de ECU, biedt de Jaltest MHE de mogelijkheid om het voertuig handmatig te selecteren.
  • Alternatieve voertuigidentificatie: Als de Jaltest MHE het voertuig niet kan identificeren, kunt u de diagnose uitvoeren via de generieke EOBD-optie.

Automatische en handmatige scan: Wanneer u toegang hebt tot het diagnosegedeelte, zijn er twee scanopties beschikbaar:
  • Automatische scan: Start een automatische scan voor alle beschikbare modules in het voertuig.
  • Handmatige scan: Start een handmatige diagnose voor de geselecteerde module in het voertuig.
Automatische scan: De "Automatische scan"-functie is een praktische en uitgebreide diagnose-optie die alle beschikbare modules in het voertuig automatisch scant. Deze functie biedt snel en efficiënt een overzicht van de huidige regelmodules en detecteert eventuele foutcodes. Tijdens de automatische scan worden alle modules gecontroleerd op foutcodes, waarbij de status als volgt wordt weergegeven:
  • Rood - Er is een foutcode gedetecteerd in de regeleenheid.
  • Groen - Er zijn geen foutcodes gevonden in de regeleenheid.
  • Niet beantwoord - De module is niet aanwezig in het voertuig.
Handmatige scan: De "Handmatige scan"-functie, aanvullend op de automatische scan, biedt de mogelijkheid om specifieke regelmodules in het voertuig te selecteren voor een gerichte diagnose. Met deze functie kunt u handmatig bepalen welke module u wilt scannen en analyseren. Door een specifieke regelmodule handmatig te selecteren, kunt u zich richten op een bepaald systeem of onderdeel van het voertuig. Dit is met name nuttig als u een vermoeden heeft van een probleem dat u wilt identificeren of een specifieke procedure wilt uitvoeren.
Onderdelen van de handmatige scan kunnen zijn:
  • ECU-informatie
  • Foutcodes uitlezen
  • Foutcodes wissen
  • Live-data
  • Actieve tests
  • Speciale functies
  • Programmeren/aanpassingen
ECU-informatie: Met deze functie kunt u specifieke informatie die in de ECU is opgeslagen uitlezen, bijvoorbeeld: module nummer, type regeleenheid, software coderingsnummer, softwareversienummer, hardware onderdeelnummer en hardwareversienummer.
Foutcodes uitlezen: Deze functie maakt het mogelijk om foutcodes, gedetecteerd door de regelmodule, te analyseren. Deze codes geven cruciale informatie over mogelijke problemen in het voertuig, helpend bij het lokaliseren en identificeren van problemen.
Foutcodes wissen: Met deze functie kunnen huidige en opgeslagen foutcodes worden verwijderd uit een geselecteerde regelmodule. Dit is nuttig voor het controleren of problemen zijn opgelost na reparatie en voor het resetten van waarschuwingslampjes op het dashboard.
Live data: Deze functie geeft real-time toegang tot de huidige parameters van de voertuigsensoren, waardoor de status en prestaties van systemen en componenten gemonitord kunnen worden. De data kan worden weergegeven in verschillende modi, afhankelijk van de voorkeur van de gebruiker.
  • Alle data: Standaard worden alle uitlezingen in tekstformaat gepresenteerd, wat zorgt voor een duidelijke en gestructureerde weergave van de informatie.
  • Enkel-grafiek: Deze modus visualiseert parameters in de vorm van golfvormgrafieken, waardoor u een realistisch inzicht krijgt in de actuele situatie binnen het voertuig.
  • Multi-grafieken: Vergelijkbaar met de enkel-grafiek modus, echter met de toevoeging dat u tot twee parametergrafieken gelijktijdig kunt bekijken. Dit faciliteert een dieper inzicht door de correlatie tussen verschillende parameters in real-time te observeren.
  • Grafiek samenvoegen: Deze functie maakt het mogelijk om meerdere PID-plotlijnen samen te voegen tot een enkele coördinaat. Het geeft u een geïntegreerd overzicht en helpt bij het analyseren hoe verschillende parameters elkaar beïnvloeden, voor een nog completer en functioneler beeld van live data.
  • Leermodus: Deze modus stelt u in staat om optimale live sensorgegevenswaarden vast te leggen in diverse situaties: tijdens inactiviteit, versnelling, vertraging, gedeeltelijke belasting en zware belasting voor elk voertuig dat uw werkplaats binnenrijdt. Deze waardevolle gegevens worden geregistreerd voor toekomstig gebruik, waardoor u een betrouwbare database opbouwt die als referentie kan dienen voor toekomstige diagnostische werkzaamheden.
  • Vergelijkingsmodus: Wanneer een voertuig met een probleem uw werkplaats binnenrijdt, faciliteert deze modus een efficiënte diagnostische procedure. U kunt de huidige sensor- en parameterwaarden eenvoudig vergelijken met de optimale waarden uit uw database. Bij het identificeren van een afwijking of defect aan een sensor, ontvangt u een melding. Dit stelt u in staat om snel en nauwkeurig problemen te lokaliseren en aan te pakken, waardoor de efficiëntie van uw dienstverlening wordt verhoogd.
Actieve test: Deze functie maakt het mogelijk om bidirectionele diagnostische tests uit te voeren op verschillende systemen en componenten van het voertuig. Het maakt het mogelijk om tijdelijk een specifiek voertuigsysteem of -component te activeren, waarbij u de prestaties en functionaliteit kunt testen en eventuele problemen kunt identificeren. Na de test keert het systeem of component terug naar zijn normale werking.
Speciale functies: Met deze functie kunt u speciale aanpassingen uitvoeren aan specifieke voertuigcomponenten, zoals het herkalibreren of configureren van componenten na vervanging of reparatie. Het biedt een hoog niveau van controle en aanpassing voor geavanceerd voertuigonderhoud en -reparatie.
Programmeren/aanpassingen: Met de programmeer-/aanpassingsfunctie kunt u de voertuigregelmodules opnieuw flashen. Hiermee kunt u de computersoftware van het voertuig bijwerken naar de nieuwste versie, evenals de adaptieve gegevens van bepaalde componenten herprogrammeren na een reparatie of vervanging.
  • Coderingen: Deze functie geeft gedetailleerde informatie over verschillende voertuigcomponenten en hun coderingsinformatie. Het stelt u in staat de coderingsstatus van componenten te controleren en aan te passen, wat vooral nuttig is bij het vervangen van onderdelen of het aanpassen van het voertuig.
  • Aanpassingen: Deze functie biedt essentiële informatie over de hardware en software van de regeleenheid, en maakt het mogelijk om aanpassingen en configuraties uit te voeren aan componenten na vervanging of reparatie. Het stelt u in staat om de functionaliteit en prestaties van het voertuig te optimaliseren en te personaliseren volgens uw specifieke behoeften en eisen.
 
Algemene EOBD/OBDII-testen: De EOBD/OBDII-testen bieden u een snelle manier om het systeem te controleren op emissiegerelateerde componenten bij een brandend motormanagementlampje.
Foutcodes uitlezen: Via het menu 'Foutcodes uitlezen' kunt u de opgeslagen, wachtende en permanente foutcodes, die zijn vastgesteld in de regeleenheid, uitlezen.
Foutcodes wissen: Met het menu 'Foutcodes wissen' kunt u alle huidige en opgeslagen storingscodes van de controlemodule wissen.
Live data: Met het 'Live data' menu kunt u de real-time PID-gegevens van de elektronische regelmodule bekijken, opnemen en afspelen.
  • Gegevens bekijken: De functie 'Gegevens bekijken' laat u de real-time PID-gegevens van de elektronische regeleenheid van het voertuig zien, inclusief sensorgegevens en bediening van schakelaars, spoelen en relais.
  • Gegevens opnemen: De functie 'Gegevens opnemen' legt PID's vast om u te helpen bij het diagnosticeren van intermitterende rijproblemen die op geen andere manier kunnen worden vastgesteld.
  • Gegevens afspelen: Met 'Gegevens afspelen' kunt u de opgenomen PID-gegevens terugkijken.
Freeze frame: Het 'Freeze frame' menu biedt een momentopname van kritieke operationele omstandigheden van het voertuig die automatisch door de boordcomputer worden geregistreerd op het moment dat een storingscode wordt vastgesteld. Deze functie is nuttig om te bepalen onder welke operationele omstandigheden de fout is opgetreden.
I/M Readiness: Met 'I/M Readiness' kunt u een momentopname bekijken van de werking van het emissiesysteem van OBDII/EOBD-voertuigen.
O2-sensor monitortest: Volgens OBD II-voorschriften dienen bepaalde voertuigen te worden bewaakt en getest op zuurstofsensoren (O2) voor emissiegerelateerde storingen. De functie 'O2-sensor monitortest' wordt gebruikt om de voltooide O2-sensormonitortestresultaten op te halen.
EVAP-systeemtest: Met de 'EVAP-test' functie kunt u een lektest voor het EVAP-systeem van het voertuig starten. De Jaltest MHE voert deze lektest niet uit, maar geeft een signaal aan de boordcomputer van het voertuig om de test te starten.
On-Board Monitor: De 'On-Board Monitor test' functie is nuttig na onderhoud of na het wissen van het geheugen van een voertuig-ECU. Voor niet-CAN-voertuigen ontvangt deze functie testresultaten voor emissiegerelateerde aandrijflijncomponenten en -systemen die niet continu worden gecontroleerd. Voor CAN-voertuigen ontvangt het testgegevens voor emissiegerelateerde aandrijflijncomponenten en -systemen die zowel continu als niet continu worden gecontroleerd.
Componententest: Met de 'Componententest' functie kan de Jaltest MHE de werking van voertuigcomponenten of systemen controleren.
Voertuiginformatie: De 'Voertuiginformatie' functie stelt u in staat om het voertuigidentificatienummer (VIN), kalibratie-ID-nummers (CIN's) en kalibratieverificatienummers op te halen.
Voertuigstatus: Deze functie wordt gebruikt om de huidige status van het voertuig te controleren, waaronder communicatieprotocollen van OBD II-modules, het aantal opgehaalde foutcodes, de status van het storingsindicatorlampje (MIL) en andere relevante informatie.
 
Onderhoudsfuncties:

Onderhoudsinterval resetten (Service): Deze onderhoudsfunctie biedt u de mogelijkheid om het onderhoudssysteem te resetten na het uitvoeren van specifieke onderhoudstaken. De functie zet de kilometerstand of rijtijd die gerelateerd is aan de volgende onderhoudsbeurt terug naar nul. Hierdoor wordt het waarschuwingslampje voor het onderhoud uitgeschakeld en het systeem wordt gereedgemaakt voor een nieuwe onderhoudscyclus. Het is cruciaal om deze functie toe te passen na onderhoudswerkzaamheden zoals het verversen van de motorolie, het vervangen van de oliefilter of het uitvoeren van omvangrijke onderhoudswerkzaamheden. Op deze manier zorgt u voor een accurate weergave van de onderhoudssituatie van uw voertuig, wat helpt bij het tijdig plannen van toekomstige servicebeurten.
Dieselpartikelfilter initialiseren (DPF): Deze onderhoudsfunctie maakt het mogelijk om de motorbesturingseenheid (ECU) aan te sturen voor een geforceerde regeneratie, die van essentieel belang is voor de efficiënte werking en de lange levensduur van het dieselpartikelfilter. Verder stelt het u in staat om verschillende componenten of sensoren opnieuw te configureren na vervanging. Dit is vooral noodzakelijk wanneer sleutelcomponenten zoals de uitlaatgastegendruksensor, het dieselpartikelfilter of de NOx-sensor zijn vervangen. Daarnaast is deze functie ook belangrijk wanneer het dieselpartikelfilter een geforceerde regeneratie nodig heeft. De initialisatie van DPF zorgt voor een efficiëntere werking van het voertuig, helpt bij het verminderen van de emissies en draagt bij aan een beter brandstofverbruik.
Uitlaatgasrecirculatie initialiseren (EGR): Deze onderhoudsfunctie maakt het mogelijk om de EGR-klep opnieuw te kalibreren, wat essentieel is voor een goed functionerend emissiesysteem in uw voertuig. De EGR-klep helpt om de hoeveelheid NOx (stikstofoxiden) die uw voertuig uitstoot te verminderen door een deel van de uitlaatgassen terug te voeren naar de motor voor herverbranding. Dit proces helpt ook om de verbrandingstemperatuur te verlagen, waardoor de uitstoot van NOx verder wordt verminderd. Wanneer de EGR-klep wordt vervangen of gereinigd, is een nieuwe kalibratie essentieel om ervoor te zorgen dat de klep correct functioneert en nauwkeurig communiceert met het motormanagementsysteem. Het correct instellen van de EGR-klep draagt bij aan een optimale werking van het uitlaatgasrecirculatiesysteem en een efficiëntere motorwerking.
Injectoren initialiseren: Deze onderhoudsfunctie maakt het mogelijk om de programmering van de dieselinjectoren in de ECU (Elektronische Controle-Eenheid) te resetten. Dit is een essentiële stap in het waarborgen van nauwkeurige brandstoftoevoer naar de motorcilinders, wat van cruciaal belang is voor zowel de prestaties van uw voertuig als de brandstofefficiëntie. In situaties waarbij de ECU of de injectoren zijn vervangen, is het gebruik van deze onderhoudsfunctie noodzakelijk om ervoor te zorgen dat de vervangen componenten correct worden geïntegreerd en functioneren zoals bedoeld. Door het resetten van de dieselinjectoren wordt het voertuig opnieuw gekalibreerd om de juiste brandstoftoevoer te leveren, wat uiteindelijk kan leiden tot optimale prestaties en een hogere brandstofefficiëntie.
AdBlue-systeem initialisatie: Deze onderhoudsfunctie stelt gebruikers in staat om het AdBlue-systeem te resetten naar zijn fabrieksinstellingen. De AdBlue-systeeminitialisatie is vaak vereist na bepaalde onderhouds- en reparatiewerkzaamheden, zoals de vervanging van de AdBlue-injector, het bijvullen van het AdBlue-reservoir, of de vervanging van andere belangrijke componenten van het AdBlue-systeem. Door deze reset wordt ervoor gezorgd dat het systeem optimaal kan functioneren, op basis van de originele specificaties van de fabrikant, wat resulteert in een efficiëntere werking van het voertuig en een verminderde uitstoot van schadelijke stoffen.
Turbo initialiseren (VGT): Deze onderhoudsfunctie stelt u in staat om de aangeleerde waarden van de turbo opnieuw in te stellen. Dit proces is van cruciaal belang voor het handhaven van de optimale prestaties van de turbo, met name na de vervanging van de turbo zelf of de wastegate-actuator. Dit houdt in dat de turbo zichzelf opnieuw kalibreert op basis van de nieuwe onderdelen, wat bijdraagt aan een soepele werking en helpt om eventuele problemen met de prestaties te voorkomen die anders zouden kunnen optreden als gevolg van onjuiste gegevens.
Transmissie initialiseren (CVT): Deze onderhoudsfunctie stelt u in staat om de transmissie terug te zetten naar zijn oorspronkelijke fabrieksinstellingen en opnieuw te kalibreren. Dit is essentieel voor het behoud van een soepele en efficiënte werking van de versnellingsbak. Het opnieuw instellen en kalibreren van de transmissie wordt met name aanbevolen wanneer er uitgebreide werkzaamheden aan de versnellingsbak zijn uitgevoerd, zoals demontage of reparatie. Het opnieuw instellen en kalibreren kan ervoor zorgen dat de transmissie na dergelijke ingrepen weer optimaal functioneert, met soepele schakelovergangen en verbeterde efficiëntie. Deze functie kan een essentiële rol spelen in het preventieve onderhoud van uw voertuig, bijdragend aan de algehele levensduur en prestaties van uw transmissiesysteem.
Koppeling initialiseren: Deze onderhoudsfunctie maakt het mogelijk om de koppeling van semi-automatische versnellingsbakken te herkalibreren. Het is essentieel om deze procedure uit te voeren na het vervangen van de koppelingsplaat of het mechanisme dat de versnellingen schakelt, ook wel bekend als de schakelrobot. Het herkalibreren van de koppeling zorgt voor een naadloze en efficiënte overgang tussen de versnellingen, waardoor de levensduur van de componenten wordt verlengd en onnodige slijtage wordt voorkomen. Bovendien draagt een correct gekalibreerde koppeling bij aan een betere brandstofefficiëntie en een verbeterd rijgedrag.
Elektronische parkeerrem (EPB): Deze onderhoudsfunctie biedt de mogelijkheid om de elektronische parkeerremmen aan de achterzijde te resetten. Een dergelijke reset is vaak noodzakelijk bij het vervangen van bepaalde onderdelen van het remsysteem. Denk hierbij aan de achterremblokken, achterremschijven, rembloksensoren en remklauwen. Het resetten van de elektronische parkeerrem is een essentiële stap om de juiste werking van deze belangrijke veiligheidsfunctie te waarborgen. Zonder correcte reset

Numéro de l'annonce: a136764400